2012-10-22 09:32Pressmeddelande

Julklappstips från Läkarmissionen

null

Har du redan nu börjat fundera på julklappar och tänker att detta år ska jag köpa något annorlunda och som verkligen gör skillnad. Ta då en titt på WebaidShop. Där finns flera julklappstips som förändrar livet för utsatta människor.

I WebaidShop handlar du delar ur Läkarmissionens viktiga projekt och får ett snyggt gåvobevis som du kan ge bort i julklapp. Vi kan nästan garantera att det blir uppmärksammat på julafton och vi kan med säkerhet garantera att pengarna går till det projekt som du valt.

I skrivande stund finns 37 olika produkter (projekt) att välja bland inom kategorierna djur, hälsa, utbildning, miljö och starthjälp.

Är du företagare eller privatperson och funderar på en annorlunda julklapp 2012, surfa till www.webaidshop.se och beställ dina julklappar redan i dag.

Om Läkarmissionen

Läkarmissionen har sedan 1958 arbetat för att förändra framtiden för utsatta människor. 2017 gick runt 100 miljoner kronor till våra ändamål, främst hjälpinsatser i fyra världsdelar med tyngdpunkt på Afrika. Största delen av pengarna är gåvor från privatpersoner i Sverige. Vårt fokus ligger på att hjälpa människor att hjälpa sig själva att förändra sina livsvillkor. Därför har vi ett nära samarbete med lokala partners inom tre huvudområden: social omsorg, utbildning och självförsörjning. Läkarmissionen arbetar också med humanitärt bistånd. Läs mer på www.lakarmissionen.se eller följ oss på facebook.com/Lakarmissionen.

Hanna Rosell
Chef insamling och kommunikation